Classic Kit letadlo A04070 - de Havilland Mosquito B.XVI/B.35/TT.35 (1:72)
Popis a parametry
Recenze (0)
Classic Kit letadlo A04070 - de Havilland Mosquito B.XVI/B.35/TT.35 (1:72)
Model letadla ke slepení. Velikost: 1:72; 17,4 cm. Balení obsahuje: 182 dílků ke slepení.
Informace o originálu a modelu:
Tato stavebnice v měřítku 1:72 se skládá ze 182 dílů a představuje 21 nově navržených dílů, včetně:
Otevíracích a zavíracích vypouklých dveří pumovnice
Bomby „Cookie“ o hmotnosti 4000 liber
Dílů interiéru pumovnice
Dílů navijáku pro tažení terčů a dalších detailů
Možností značení 3 nových výrazných schémat, která vyprávějí příběh měnících se rolí letounu Mosquito na konci druhé světové války a v poválečném období – včetně barevné varianty pro tažení terčů TT.35 „TA719“, která se dochovala dodnes.
Od roku 1944 byl de Havilland Mosquito B.XVI dodáván letkám na frontové linii. B.XVI byl vývojem dřívější varianty B.IX, ale byla do něj začleněna nová přetlaková kabina, aby letoun mohl operovat ve vysokých nadmořských výškách.
Ačkoli nebyl ozbrojen, B.XVI mohl nést bombový náklad o hmotnosti 3 000 liber. Nedlouho po zahájení výroby B.XVI byly na výrobní lince provedeny úpravy, které umožňovaly nošení 4 000librové bomby „Cookie“ neboli trháku, zbraně s ničivou ničivou schopností.
Spojení síly těchto děsivých zbraní s legendární rychlostí a přesností bombardování spojenou s operacemi Mosquito umožnilo bombardovacímu velení udržovat tlak na nepřítele v posledních fázích druhé světové války.
V této době, s prvním zkušebním letem 12. března 1945, byla poslední bombardovací verze Mosquito, B.35, v pokročilé fázi vývoje. Poháněn motorem Merlin 113/114, válka skončila dříve, než B.35 vstoupil do služby. Nicméně měl dlouhou kariéru u poválečného RAF a sloužil v operačním provozu až do začátku roku 1954.
Když byl v květnu 1951 do služby RAF zaveden nový proudový náhradník za Mosquito, English Electric Canberra, byl Mosquito B.35 odsunut z operací na frontové linii a mnoho B.35 pokračovalo v provozu v sekundárních rolích i po přestavbě na remorkéry cílů.
Tyto přestavby provedla společnost Brooklands Aviation Ltd se sídlem v Northamptonshire a byly označeny jako TT.35. Zůstaly v provozu u jednotek pro civilní protiletadlovou spolupráci (CAACU) až do vyřazení posledního v květnu 1963. Systém tažení cílů TT.35 sestával z větrem poháněného navijáku ML typu G s 6 000 stop (1824 m) nekroutícího se ocelového lana, které táhlo látkovou stabilizační laťku cíle.
Obsah balení:
Plastový model, návod k sestavení, návod k barvení a obtisky.
Detaily modelu:
Měřítko: 1:72
Počet dílů: 182
Délka: 174 mm
Šířka:229 mm
Doporučeno pro děti od 8 let.
Upozornění: Nebezpečí udušení! Výrobek obsahuje malé části. NEVHODNÉ PRO DĚTI DO 3 LET!
Informace o originálu a modelu:
Tato stavebnice v měřítku 1:72 se skládá ze 182 dílů a představuje 21 nově navržených dílů, včetně:
Otevíracích a zavíracích vypouklých dveří pumovnice
Bomby „Cookie“ o hmotnosti 4000 liber
Dílů interiéru pumovnice
Dílů navijáku pro tažení terčů a dalších detailů
Možností značení 3 nových výrazných schémat, která vyprávějí příběh měnících se rolí letounu Mosquito na konci druhé světové války a v poválečném období – včetně barevné varianty pro tažení terčů TT.35 „TA719“, která se dochovala dodnes.
Od roku 1944 byl de Havilland Mosquito B.XVI dodáván letkám na frontové linii. B.XVI byl vývojem dřívější varianty B.IX, ale byla do něj začleněna nová přetlaková kabina, aby letoun mohl operovat ve vysokých nadmořských výškách.
Ačkoli nebyl ozbrojen, B.XVI mohl nést bombový náklad o hmotnosti 3 000 liber. Nedlouho po zahájení výroby B.XVI byly na výrobní lince provedeny úpravy, které umožňovaly nošení 4 000librové bomby „Cookie“ neboli trháku, zbraně s ničivou ničivou schopností.
Spojení síly těchto děsivých zbraní s legendární rychlostí a přesností bombardování spojenou s operacemi Mosquito umožnilo bombardovacímu velení udržovat tlak na nepřítele v posledních fázích druhé světové války.
V této době, s prvním zkušebním letem 12. března 1945, byla poslední bombardovací verze Mosquito, B.35, v pokročilé fázi vývoje. Poháněn motorem Merlin 113/114, válka skončila dříve, než B.35 vstoupil do služby. Nicméně měl dlouhou kariéru u poválečného RAF a sloužil v operačním provozu až do začátku roku 1954.
Když byl v květnu 1951 do služby RAF zaveden nový proudový náhradník za Mosquito, English Electric Canberra, byl Mosquito B.35 odsunut z operací na frontové linii a mnoho B.35 pokračovalo v provozu v sekundárních rolích i po přestavbě na remorkéry cílů.
Tyto přestavby provedla společnost Brooklands Aviation Ltd se sídlem v Northamptonshire a byly označeny jako TT.35. Zůstaly v provozu u jednotek pro civilní protiletadlovou spolupráci (CAACU) až do vyřazení posledního v květnu 1963. Systém tažení cílů TT.35 sestával z větrem poháněného navijáku ML typu G s 6 000 stop (1824 m) nekroutícího se ocelového lana, které táhlo látkovou stabilizační laťku cíle.
Obsah balení:
Plastový model, návod k sestavení, návod k barvení a obtisky.
Detaily modelu:
Měřítko: 1:72
Počet dílů: 182
Délka: 174 mm
Šířka:229 mm
Doporučeno pro děti od 8 let.
Upozornění: Nebezpečí udušení! Výrobek obsahuje malé části. NEVHODNÉ PRO DĚTI DO 3 LET!
ParametryPorovnání
Vhodné pro
Pro kluky
Šířka balení v cm
34.00000000
Výška balení v cm
16.50000000
Hloubka balení v cm
5.00000000
Produkt zatím nehodnocen
Classic Kit letadlo A04070 - de Havilland Mosquito B.XVI/B.35/TT.35 (1:72)
Naposledy navštívené

